Beheer van telecommunicatiesystemen voert BATAC Communications op afstand dan wel op locatie uit. Kleine mutaties zoals functiewijzigingen op toestelniveau of een naamswijziging worden meestal op afstand uitgevoerd. Grotere wijzigingen zoals het aanmaken of uitbreiden van ACD groepen of het plaatsen van nieuwe toestellen worden na overleg met de klant op locatie uitgevoerd. Hierdoor kunnen we snel inspringen op mogelijke verdere wensen van de klant. In geval van storingen volgen we dezelfde werkwijze. Als de storingen op afstand, eventueel in samenspraak met een medewerker van de klant op locatie, op te lossen zijn scheelt dat in de kosten. Als een storing niet op afstand op te lossen is, wordt in overleg met de klant een zo kort mogelijk termijn tot oplossen besproken. Hierbij dient wel rekening gehouden te worden met het feit dat Service klanten van BATAC bij calamiteiten altijd voorrang krijgen. Service BATAC heeft met een aantal klanten service contracten voor het geval dat er storingen in hun systeem ontstaan en deze op korte termijn in behandeling en opgelost dienen te worden.